Oštećenja na dimnjacima-(ne)sigurnost atmosferskih bojlera

Aktualna situacija:

U potresu su srušeni ili urušeni u pravilu dimnjaci zidani ciglom ili opekom. Opekom su se zidali dimnjaci prije 60 i više godina. Vezivo opeke je godinama oslabilo i opeke (cigle) jednostavno ispadaju iz dimnjaka. Nisu toliko opasni dimnjaci koji su se urušili jer to i sami korisnici vide i neće koristiti te dimnjake, već su opasni dimnjaci koji su izvana u redu, ali iznutra su se urušili. Pogotovo su opasni dimnjaci koji su i iznutra u redu, ali će cigle iz ležišta ispasti na mjesec ili dva mjeseca.
Dakle, u pravilu su dimnjaci zidani opekama (ciglama) vrlo opasni pa čak i oni koji se čine ispravnima. GPZ korisnike godina upozorava na taj problem.

Također, pri upotrebi atmosferskih bojlera, od samih dimnjaka, veći su problem kuhinjske nape, ventilatori i PVC stolarija.
 
Postoje dva rješenja. Rješenje za korisnike kojima nisu oštećeni dimnjaci i korisnici kod kojih su oštećeni dimnjaci (srušeni ili urušeni).

Rješenje problema kod korisnika kojima nisu oštećeni dimnjaci:

Svi korisnici koji imaju atmosferske bojlere sa spojem u klasični dimnjak moraju se kod uporabe bojlera pridržavati slijedećih uputa:
  1. Isključiti kuhinjsku napu iz uporabe
  2. Isključiti ventilatore iz uporabe
  3. Prilikom tuširanja obavezno imati otvoren prozor
  4. U vrata kupaonice ugraditi ventilacijske rešetke (2 x 150 cm2)
  5. Dva puta godišnje izvršiti pregled dimnjaka od strane područnog dimnjačara
  6. Jednom godišnje izvršiti servis plinskog bojlera
Ako se korisnici pridržavaju navedenih uputa nemoguće je da se dogodi povrat i trovanje ugljičnim monoksidom!

U pravilu potrošači koji imaju atmosferske bojlere to znaju, tako i postupaju, pogotovo zadnjih 12 godina od kada je GPZ uveo zapisnike u kojima su upozorenja kod zamjena plinomjera.
Iz toga razloga trovanja u pravilu nisu tako česta na ukupan broj korisnika.

Rješenje problema kod korisnika kojima su dimnjaci srušeni ili oštećeni:

Korisnici će jednostavno morati sanirati dimnjak, ovisno o vrsti trošila koja imaju ili žele ugraditi jer nema drugog rješenja.

Osjetnik dimnih plinova nije pouzdano rješenje:
  1. Osjetnik dimnih plinova bi dao 100% osjećaj sigurnosti korisniku, a on bi reagirao u jednom od deset slučajeva povrata dimnih plinova, odnosno otrovnog ugljičnog monoksida. Iz toga razloga niti se ne preporučuje u tehničkim pravilima DVGW G-600.
  2. U 9 od 10 trovanja uzrok je kuhinjska napa ili ventilator. Kod takvog povrata dimnih plinova povrat se događa u kružnom presjeku (kao tunel) promjera cca 30 cm. Ti dimni plinovi zaobilaze osjetnike u samom bojleru, a zaobišli bi i postavljeni osjetnik koji bi morao biti postavljen upravo na putu tih dimnih plinova što je nemoguće pretpostaviti.
  3. U većini slučajeva sami korisnici bi postavljali te osjetnike i postavili bi osjetnik na krivo mjesto.
  4. Pitanje je kvalitete i atesta osjetnika.
  5. Također je pitanje i trajanja baterije i ponovnog atestiranja kojega ustvari niti nema.

 
  • Gradska plinara Zagreb d.o.o.
  • Radno vrijeme Odjela prodaje sa strankama je radnim danom od 8 do 11 i od 13 do 14 sati
    • MBS: 080083993
    • Matični broj poslovnog subjekta (DZS): 3276066
    • OIB: 20985255037
Gradska plinara Zagreb d.o.o.
Radnička cesta 1, 10001 Zagreb
Tel: 01/ 6437 777
E-mail: info-gpz@plinara-zagreb.hr
Više