LinkedIn

Postupak sanacije mjernog dijela plinske instalacije

Ako se tijekom ispitivanja plinskih instalacija mjerenog dijela utvrdi propusnost ili tehnička neispravnost plinske instalacije, krajnji kupac potpisuje i preuzima Ispitni izvještaj o nepropusnosti i ispravnosti plinske instalacije koji je sastavio djelatnik Gradske plinare Zagreb d.o.o. (dalje: GPZ) ili ovlašteni ispitivač unutarnjih plinskih instalacija.

Postupak sanacije plinske instalacije do puštanja plina u uporabu ovisi o dijelu plinske instalacije na kojem je nepravilnost utvrđena (plinska instalacija mjerenog dijela, plinsko trošilo, dimovodni sustav, sustav dobave zraka).

Propusnost plinske instalacije mjerenog dijela

Kada se ispitivanjem plinske instalacije mjerenog dijela utvrdi propusnost, zapor prije plinomjera se zatvara i plombira, a postupak sanacije je sljedeći:
  • Krajnji kupac angažira ovlaštenog izvođača za izvođenje radova na sanaciji propusnosti plinske instalacije.
  • Ovlašteni izvođač prijavljuje izvođenje radova u Odjelu prodaje GPZ-a te, prema potrebi, podnosi zahtjev za demontažu i pohranu plinomjera u GPZ.
  • Ovlašteni izvođač sanira mjesta propusnosti na plinskoj instalaciji ili izrađuje novu instalaciju mjerenog plina.
  • Po završetku radova, ovlašteni izvođač dogovara termin sa Službom tehničke podrške GPZ-a radi pregleda i ispitivanja plinske instalacije. Nakon što Služba izda zapisnik o obavljenom pregledu i ispitivanju plinske instalacije, ovlašteni izvođač, uz predočenje pozitivnog nalaza dimnjačara (ako se na instalaciji nalaze trošila spojena na dimnjak), naručuje montažu plinomjera i puštanje plina u uporabu.

Neispravno plinsko trošilo

Kada se pregledom i ispitivanjem plinske instalacije utvrdi neispravnost ili propusnost na plinskom trošilu, zapor prije trošila zatvara se i plombira, neispravnost se zapisnički konstatira od strane ovlaštenog ispitivača, a postupak sanacije je sljedeći:
  • Krajnji kupac angažira ovlaštenog servisera radi otklanjanja neispravnosti na plinskom trošilu.
  • Ovlašteni serviser otklanja neispravnost na plinskom trošilu i izdaje nalaz servisera.
  • Ovlašteni serviser otvara zapor prije trošila i pušta plinsko trošilo u pogon.
  • Krajnji kupac naručuje radove puštanja plina na trošilu u Odjelu prodaje GPZ-a uz predočenje nalaza servisera i pozitivnog nalaza dimnjačara (ako se na instalaciji nalaze trošila sa spojem na dimnjak).

Neispravan dimovodni sustav

Kada se tijekom pregleda plinske instalacije utvrdi neispravnost dimovodnog sustava (npr. neispravan spoj trošila na dimnjak ili neispravan dimnjak), zapor ispred trošila zatvara se i plombira, a daljnji postupak sanacije provodi se kako slijedi:

  • Krajnji kupac angažira ovlaštenog servisera, koji otklanja neispravnosti na dimovodnom sustavu, ili ovlaštenog izvođača koji temeljem projekta plinske instalacije izvodi radove sanacije dimnjaka i/ili ugradnje novog trošila.
  • U slučaju sanacije dimnjaka i ugradnje novog trošila, ovlašteni izvođač prijavljuje izvođenje radova Odjelu prodaje GPZ-a.
  • Nakon izvedenih radova, ovlašteni serviser izdaje potvrdu o izvedenim radovima kojom potvrđuje ispravnost trošila (nalaz servisera).
  • Krajnji kupac naručuje radove puštanja plina na trošilu u Odjelu prodaje GPZ-a, uz predočenje nalaza servisera i pozitivnog nalaza dimnjačara.
  • Po završetku radova sanacije dimnjaka i ugradnje novog trošila, ovlašteni izvođač dogovara termin sa Službom tehničke podrške GPZ-a radi pregleda i ispitivanja plinske instalacije.
  • Nakon što se izda zapisnik o obavljenom pregledu i ispitivanju, ovlašteni izvođač ili krajnji kupac naručuje radove montaže plinomjera i puštanja plina u uporabu u Odjelu prodaje GPZ-a, uz predočenje pozitivnog nalaza dimnjačara.

Neispravan sustav dobave zraka

Kada se tijekom pregleda plinske instalacije utvrdi neispravnost sustava dobave zraka, postupak sanacije je sljedeći:

  • Krajnji kupac angažira ovlaštene osobe za otklanjanje utvrđenih neispravnosti (npr. stolara za ugradnju ventilacijskih otvora, električara za isključivanje električnog ventilatora, građevinskog radnika za ugradnju ventilacijskih otvora u vanjskom zidu i sl.).
  • Ako je zatvoren zapor ispred plinskog trošila, krajnji kupac angažira ovlaštenog servisera za provjeru ispravnosti trošila. Nakon pregleda, serviser izdaje potvrdu o izvedenim radovima (nalaz servisera) kojom potvrđuje ispravnost plinskog trošila. Istovremeno, angažira se ovlašteni dimnjačar koji provjerava ispravnost dimnjaka i sustava dobave zraka te izdaje pozitivan nalaz dimnjačara.
  • Uz navedenu dokumentaciju (pozitivan nalaz dimnjačara i nalaz servisera), krajnji kupac naručuje radove puštanja plina na trošilu u Odjelu prodaje GPZ-a.

Napomena

Napominjemo da ugradnja PVC ili aluminijske stolarije, upotreba kuhinjske nape ili bilo kojih drugih ventilatora utječe na rad trošila spojenih na dimnjak, te u takvim slučajevima postoji mogućnost povrata dimnih plinova u prostoriju u kojoj se nalazi plinsko trošilo.

Iz navedenih razloga potrebno je redovito održavati i pregledavati plinske instalacije, plinska trošila i dimnjake od strane ovlaštenih izvođača, servisera i dimnjačara. Svaka naknadna preinaka plinske instalacije (uključujući trošila, dimovode ili ventilaciju), kao i ugradnja napa, ventilatora, PVC ili aluminijske stolarije, sušilica ili zamjena stolarije, može se vršiti isključivo uz prethodno savjetovanje s ovlaštenim izvođačima i uz odobrenje GPZ-a.


  • Gradska plinara Zagreb d.o.o.
  • Radno vrijeme Odjela prodaje sa strankama je radnim danom od 8 do 11 i od 13 do 14 sati
    • MBS: 080083993
    • Matični broj poslovnog subjekta (DZS): 3276066
    • OIB: 20985255037
Gradska plinara Zagreb d.o.o.
Radnička cesta 1, 10001 Zagreb
Tel: 01/ 6437 777
E-mail: info-gpz@plinara-zagreb.hr
Više
plinara-zagreb.hr upotrebljava kolačiće
Na ovoj mrežnoj stranici koriste se kolačići. Molimo Vas da pročitate Obavijest o kolačićima ili prilagodite postavke.
Prihvaćam odabrane
Prilagodi
Prihvaćam sve