- Za građane
- Kako dobiti plin?
- Za partnere
- Informacije za opskrbljivače
- Zajedničke plinske kotlovnice
- UMJERAVANJE / BAŽDARENJE PLINOMJERA - Servis, priprema, ovjeravanje i umjeravanje mjerila protoka plina
- Ovlašteni izvođači, ispitivači i projektanti
- Smjernice za izradu Glavnog projekta instalacije plina
- Upute za projektiranje niskotlačnih i srednjetlačnih plinovoda
- Uvjeti smještaja fasadnih trošila
- Cjenik nestandardnih usluga
- O nama
- O nama
- Etički kodeks
- Obavijest o kolačićima
- Profil tvrtke
- Podaci o primanjima članova Uprave Društva
- Povijest
- Plinska rasvjeta
- Kako do nas
- Karijere
- Donacije i sponzorstva
- Natječaji i druge objave
- Pravo na pristup informacijama
- Zaštita osobnih podataka
- Postupak unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti
- Društveno odgovorno poslovanje
- Iz medija
- Savjeti
- Česta pitanja
- Javna nabava
- Izvještaji i dokumenti
- Za građane
- Kako dobiti plin?
- Za partnere
- Informacije za opskrbljivače
- Zajedničke plinske kotlovnice
- UMJERAVANJE / BAŽDARENJE PLINOMJERA - Servis, priprema, ovjeravanje i umjeravanje mjerila protoka plina
- Ovlašteni izvođači, ispitivači i projektanti
- Smjernice za izradu Glavnog projekta instalacije plina
- Upute za projektiranje niskotlačnih i srednjetlačnih plinovoda
- Uvjeti smještaja fasadnih trošila
- Cjenik nestandardnih usluga
- O nama
- O nama
- Etički kodeks
- Obavijest o kolačićima
- Profil tvrtke
- Podaci o primanjima članova Uprave Društva
- Povijest
- Plinska rasvjeta
- Kako do nas
- Karijere
- Donacije i sponzorstva
- Natječaji i druge objave
- Pravo na pristup informacijama
- Zaštita osobnih podataka
- Postupak unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti
- Društveno odgovorno poslovanje
- Iz medija
- Savjeti
- Česta pitanja
- Javna nabava
- Izvještaji i dokumenti
Česta pitanja
1. Koja je razlika između distributera (operatora plinskog distribucijskog sustava) i opskrbljivača plinom?
Gradska plinara Zagreb d.o.o. distribuira prirodni plin do krajnjih kupaca na području gradova Zagreba, Zaprešića i Velike Gorice, te općina Brdovec, Pušća, Marija Gorica i Dubravica. Osim toga, odgovorna je za tehničku isporuku plina, održavanje distribucijskog sustava, te brine o njegovom proširenju, sigurnosti, rekonstrukciji i izgradnji. Opskrbljivači koriste mrežu distributera za isporuku plina, dok obavljaju prodaju plina krajnjim kupcima i izdaju račune. Krajnji kupac može slobodno odabrati opskrbljivača, ali ne i distributera, jer je za svako distribucijsko područje distributer određen koncesijom.
2. Kada zvati hitne intervencije?
U slučaju potrebe za hitnom intervencijom, odnosno kada se osjeti miris plina, kada nema plina u instalaciji, u slučaju požara te kada se osjeti povrat dimnih plinova iz bojlera radi mogućeg trovanja, nazovite dežurnu službu (0-24 h) na broj telefona 0800-400-400.
3. Kako sigurno koristiti plin?
Da bi plin koristili na siguran način najbitnije je redovito servisiranje bojlera te redoviti pregled dimnjaka. Nadalje, bitno je pridržavati se uputa o sustavu dobave zraka ukoliko imate ugrađen atmosferski bojler, koji koristi zrak za izgaranje iz prostora u kojemu su smješteni. U takvim prostorima ne smije se koristiti kuhinjska napa i bilo kakav ventilator radi mogućeg povrata dimnih plinova. Također ne smije biti ugrađena pvc stolarija, u vratima kupaonice moraju biti ugrađeni ventilacijski otvori, a sva vrata u stanu podrezana minimalno 2 cm. Video savjeti o sigurnosti dostupni su ovdje.
4. Zašto Gradska plinara Zagreb očitava moj plinomjer ako imam ugovor s drugim opskrbljivačem?
Gradska plinara Zagreb d.o.o. je odgovorna za upravljanje plinskom mrežom i distribuciju plina do krajnjih kupaca, uključujući očitanje plinomjera. Iako imate ugovor s opskrbljivačem, Gradska plinara Zagreb ostaje nadležna za očitanje potrošnje plina, jer je zadužena za održavanje i operativno upravljanje plinskom infrastrukturom. Očitanje plinomjera ključno je za precizan obračun potrošnje, na temelju kojeg opskrbljivač izdaje račune za plin.
5. Zašto redovito očitavati plinska brojila?
Očitanje stanja potrošnje plina pri čemu očitači vrše i vizualnu kontrolu mjerno regulacijske opreme, preduvjet je za naplatu isporučenog plina sukladno onome što je kupac i stvarno potrošio. Operator distribucijskog sustava u obvezi je kupce iz kategorije kućanstvo očitati dva puta godišnje ( 30.06+/-15 i 31.12+/-15 dana), a ostale mjesečno, zadnji dan u mjesecu +/- 6 dana.
6. Zašto krajnji kupac mora omogućiti ulazak očitačima u stan/kuću ako je već sam dostavio stanje brojila?
Iako krajnji kupac sam dostavi stanje brojila, ovlašteni radnici operatora distribucijskog sustava prilikom očitanja plinomjera obavljaju i vizualni pregled mjerno-regulacijske opreme.
Ova kontrola je nužna radi osiguranja sigurne i ispravne distribucije plina, a njeno provođenje propisano je zakonskim i podzakonskim aktima.
Ova kontrola je nužna radi osiguranja sigurne i ispravne distribucije plina, a njeno provođenje propisano je zakonskim i podzakonskim aktima.
7. Može li krajnji kupac sam očitavati plinomjer i dobivati račune temeljem vlastitog očitanja?
Kako bi plaćali što točnije mjesečne novčane obveze (akontacije) za potrošeni plin unutar šestomjesečnog razdoblja, kupci iz kategorije kućanstva mogu, sukladno članku 18. Općih uvjeta opskrbe plinom, sa svojim opskrbljivačem ugovoriti nestandardnu uslugu utvrđivanja mjesečne novčane obveze temeljem samoočitanja. Ovaj način obračuna smatra se nestandardnom uslugom u okviru javne usluge opskrbe plinom, a za njegovo ugovaranje potrebno je izravno kontaktirati svog opskrbljivača.
8. Kako mogu promijeniti opskrbljivača ?
Ukoliko želite promijeniti opskrbljivača, potrebno je prethodno podmiriti sva dospjela dugovanja prema postojećem opskrbljivaču te podnijeti zahtjev za promjenu novom opskrbljivaču. Gradska plinara Zagreb d.o.o., kao operator distribucijskog sustava, nema utjecaja na pokretanje ni na ishod postupka promjene opskrbljivača.
9. Zašto zamijenjeni plinomjer ima početno stanje veće od 0 m³?
U slučaju zamjene plinomjera, novi (zamjenski) plinomjer može imati početno stanje veće od 0 m³.
Zbog tehničkih razloga, brojčanici plinomjera ne vraćaju se na nulu prilikom ponovnog ovjeravanja, sukladno Zakonu o mjeriteljstvu (NN 74/2014, 111/18).
Obračun potrošnje plina provodi se prema razlici između početnog i završnog stanja brojila u obračunskom razdoblju.
Primjer: Ako je početno stanje 1000 m³, a sljedeće očitanje 1500 m³, zaračunava se samo razlika - 500 m³.
Zbog tehničkih razloga, brojčanici plinomjera ne vraćaju se na nulu prilikom ponovnog ovjeravanja, sukladno Zakonu o mjeriteljstvu (NN 74/2014, 111/18).
Obračun potrošnje plina provodi se prema razlici između početnog i završnog stanja brojila u obračunskom razdoblju.
Primjer: Ako je početno stanje 1000 m³, a sljedeće očitanje 1500 m³, zaračunava se samo razlika - 500 m³.
10. Što učiniti kod promjene vlasništva, krajnjeg kupca ili matičnih podataka?
Zahtjev za promjenu vlasništva podnosi se uz prilaganje odgovarajuće dokumentacije kojom se potvrđuje nastala promjena (npr. kupoprodajni ugovor, vlasnički list, rješenje o nasljeđivanju, primopredajni zapisnik ili fotografija plinomjera). Dokumentaciju je potrebno dostaviti na e-mail adresu: info-gpz@plinara-zagreb.hr
Obrazac za promjenu matičnih podataka dostupan je na poveznici: Obrazac za promjenu matičnih podataka.
U slučaju promjene krajnjeg kupca (npr. najam, prijenos i sl.), potrebno je obratiti se odabranom opskrbljivaču.
Obrazac za promjenu matičnih podataka dostupan je na poveznici: Obrazac za promjenu matičnih podataka.
U slučaju promjene krajnjeg kupca (npr. najam, prijenos i sl.), potrebno je obratiti se odabranom opskrbljivaču.
11. Što je tarifni model ?
Tarifni model (TM) predstavlja grupu obračunskih mjernih mjesta s određenim rasponom godišnje potrošnje plina. Operator razvrstava sva obračunska mjerna mjesta u tarifne modele na temelju ostvarene godišnje potrošnje plina na svakom pojedinom obračunskom mjernom mjestu u prethodnoj kalendarskoj godini. Detaljnije informacije dostupne su na sljedećoj poveznici: Pravilnik o utvrđivanju iznosa tarifnih stavki za javnu uslugu opskrbe plinom (Narodne novine).
12. Što su tarifne stavke?
Tarifne stavke odnose se na elemente prema kojima se obračunava trošak distribucije plina. One uključuju:
- Ts1 - tarifna stavka za distribuiranu količinu plina (obračunava se prema potrošnji),
- Ts2 - fiksna mjesečna naknada namijenjena pokrivanju dijela fiksnih troškova distribucije plina, vezana uz pojedino obračunsko mjerno mjesto.
13. Kako mogu zatražiti ispis povijesne potrošnje?
Zahtjev za ispis povijesne potrošnje podnosi se putem e-mail adrese: info@plinara-zagreb.hr , uz obavezno popunjavanje sljedećeg obrasca: Zahtjev za dostavu podataka o povijesnoj potrošnji (za energetske certifikate).
Ispišite stranicu
- Gradska plinara Zagreb d.o.o.
-
- Radnička cesta 1, 10001 Zagreb
- Tel: 01/6437 777
- E-mail: info-gpz@plinara-zagreb.hr
- Radno vrijeme Odjela prodaje sa strankama je radnim danom od 8 do 11 i od 13 do 14 sati
-
- MBS: 080083993
- Matični broj poslovnog subjekta (DZS): 3276066
- OIB: 20985255037
Gradska plinara Zagreb d.o.o.
Više