Postupak sanacije mjerenog dijela plinske instalacije
Ako se tijekom ispitivanja plinskih instalacija mjerenog dijela utvrdi propusnost ili tehnička neispravnost plinske instalacije, krajnji kupac potpisuje i preuzima Ispitni izvještaj o nepropusnosti i ispravnosti plinske instalacije koji je sastavio djelatnik Gradske plinare Zagreb d.o.o. (dalje: GPZ) ili ovlašteni ispitivač unutarnjih plinskih instalacija.
Postupak sanacije plinske instalacije do puštanja plina u uporabu ovisi o dijelu plinske instalacije na kojem je nepravilnost utvrđena (plinska instalacija mjerenog dijela, plinsko trošilo, dimovodni sustav, sustav dobave zraka).
Propusnost plinske instalacije mjerenog dijela
- Krajnji kupac angažira ovlaštenog izvođača za izvođenje radova na sanaciji propusnosti plinske instalacije.
- Ovlašteni izvođač prijavljuje izvođenje radova u Odjelu prodaje GPZ-a te, prema potrebi, podnosi zahtjev za demontažu i pohranu plinomjera u GPZ.
- Ovlašteni izvođač sanira mjesta propusnosti na plinskoj instalaciji ili izrađuje novu instalaciju mjerenog plina.
- Po završetku radova, ovlašteni izvođač dogovara termin sa Službom tehničke podrške GPZ-a radi pregleda i ispitivanja plinske instalacije. Nakon što Služba izda zapisnik o obavljenom pregledu i ispitivanju plinske instalacije, ovlašteni izvođač, uz predočenje pozitivnog nalaza dimnjačara (ako se na instalaciji nalaze trošila spojena na dimnjak), naručuje montažu plinomjera i puštanje plina u uporabu.
Neispravno plinsko trošilo
Kada se pregledom i ispitivanjem plinske instalacije utvrdi neispravnost ili propusnost na plinskom trošilu, zapor ispred trošila zatvara se i plombira. Neispravnost se zapisnički konstatira od strane ovlaštenog ispitivača GPZ-a.
Postupak sanacije:
- Krajnji kupac angažira ovlaštenog servisera radi otklanjanja utvrđene neispravnosti na plinskom trošilu.
- Ovlašteni serviser, nakon obavljenog servisa, izdaje nalaz o ispravnosti trošila (dokument iz kojeg je jasno i nedvojbeno vidljivo da je trošilo dovedeno u ispravno stanje) te smije ukloniti plombu GPZ-a i pustiti trošilo u siguran rad.
- Ako se trošilo spaja na dimnjak, obveza krajnjeg kupca je osigurati i pozitivan nalaz dimnjačara.
- Krajnji kupac je obvezan trajno čuvati svu dokumentaciju o održavanju i ispravnosti plinskih instalacija (nalaz servisera, nalaz dimnjačara, zapisnik o ispitivanju plinske instalacije odnosno Ispitni izvještaj), u skladu sa Zakonom o zapaljivim tekućinama i plinovima, Zakonom o zaštiti od požara i Pravilnikom o održavanju građevina.
Neispravan dimovodni sustav
Kada se tijekom pregleda plinske instalacije utvrdi neispravnost dimovodnog sustava (npr. neispravan spoj trošila na dimnjak ili neispravan dimnjak), zapor ispred trošila zatvara se i plombira, a daljnji postupak sanacije provodi se kako slijedi:
- Krajnji kupac angažira ovlaštenog servisera, koji otklanja neispravnosti na dimovodnom sustavu, ili ovlaštenog izvođača koji temeljem projekta plinske instalacije izvodi radove sanacije dimnjaka i/ili ugradnje novog trošila.
- U slučaju sanacije dimnjaka i ugradnje novog trošila, ovlašteni izvođač prijavljuje izvođenje radova Odjelu prodaje GPZ-a.
- Nakon izvedenih radova, ovlašteni serviser izdaje potvrdu o izvedenim radovima kojom potvrđuje ispravnost trošila (nalaz servisera).
- Krajnji kupac naručuje radove puštanja plina na trošilu u Odjelu prodaje GPZ-a, uz predočenje nalaza servisera i pozitivnog nalaza dimnjačara.
- Po završetku radova sanacije dimnjaka i ugradnje novog trošila, ovlašteni izvođač dogovara termin sa Službom tehničke podrške GPZ-a radi pregleda i ispitivanja plinske instalacije.
- Nakon što se izda zapisnik o obavljenom pregledu i ispitivanju, ovlašteni izvođač ili krajnji kupac naručuje radove montaže plinomjera i puštanja plina u uporabu u Odjelu prodaje GPZ-a, uz predočenje pozitivnog nalaza dimnjačara.
Neispravan sustav dobave zraka
Kada se tijekom pregleda plinske instalacije utvrdi neispravnost sustava dobave zraka, postupak sanacije je sljedeći:
- Krajnji kupac angažira ovlaštene osobe za otklanjanje utvrđenih neispravnosti (npr. stolara za ugradnju ventilacijskih otvora, električara za isključivanje električnog ventilatora, građevinskog radnika za ugradnju ventilacijskih otvora u vanjskom zidu i sl.).
- Ako je zatvoren zapor ispred plinskog trošila, krajnji kupac angažira ovlaštenog servisera za provjeru ispravnosti trošila. Nakon pregleda, serviser izdaje potvrdu o izvedenim radovima (nalaz servisera) kojom potvrđuje ispravnost plinskog trošila. Istovremeno, angažira se ovlašteni dimnjačar koji provjerava ispravnost dimnjaka i sustava dobave zraka te izdaje pozitivan nalaz dimnjačara.
- Uz navedenu dokumentaciju (pozitivan nalaz dimnjačara i nalaz servisera), krajnji kupac naručuje radove puštanja plina na trošilu u Odjelu prodaje GPZ-a.
Napomena
Napominjemo da ugradnja PVC ili aluminijske stolarije, upotreba kuhinjske nape ili bilo kojih drugih ventilatora utječe na rad trošila spojenih na dimnjak, te u takvim slučajevima postoji mogućnost povrata dimnih plinova u prostoriju u kojoj se nalazi plinsko trošilo.
Iz navedenih razloga potrebno je redovito održavati i pregledavati plinske instalacije, plinska trošila i dimnjake od strane ovlaštenih izvođača, servisera i dimnjačara. Svaka naknadna preinaka plinske instalacije (uključujući trošila, dimovode ili ventilaciju), kao i ugradnja napa, ventilatora, PVC ili aluminijske stolarije, sušilica ili zamjena stolarije, može se vršiti isključivo uz prethodno savjetovanje s ovlaštenim izvođačima i uz odobrenje GPZ-a.
EN